26 Eylül 2012 Çarşamba

Polis Halil Aksoy'u Tehdit Etti


TZP-Kurdi anadilde eğitim istedi

(DİHA) -TZP-Kurdi üyeleri Diyarbakır'da bulunan 2 ilköğretim okulu önünde eylem gerçekleştirerek anadilde eğitim talebinde bulundu. Açıklamada bir sivil polis, BDP Ağrı Milletvekili Halil Aksoy'u "Senin de zamanın gelecek. Sen dur, sen de öğretmenmişsin" diyerek tehdit etti.


TZP-Kurdi üyeleri Diyarbakır'ın Şehitlik Semti'nde bulunan Turgut Özal İlköğretim Okulu önünde anadilde eğitime ilişkin basın açıklaması yaptı. Açıklamaya Demokratik Toplum Kongresi (DTK) Koordinasyon Kurulu Üyesi ve BDP Ağrı Milletvekili Halil Aksoy'un yanı sıra öğrenci ve velileri katıldı. "Zimane me rumeta me ye" pankartının açıldığı açıklamada sık sık "Bê serok jiyan nabe", "Bê ziman jiyan nabe" sloganları atıldı. Okul bahçesinin önünde yapılmak istenen açıklama polisin engellemesine rağmen yapılırken, yaşanan tartışmada bir sivil polis BDP Ağrı Milletvekili Halil Aksoy'u "Senin de zamanın gelecek. Sen dur, sen de öğretmenmişsin" diyerek tehdit etti. Okul önünde yapılan açıklamada konuşan DTK Koordinasyon Kurulu Üyesi ve Ağrı Milletvekili Halil Aksoy, Kürt halkı olarak anadilde eğitim alamadıklarını ifade etti. Anadilde eğitim almak istediklerini söyleyen Aksoy, "4+4+4 sistemi ile amaçları küçük yaşta çocukları asimile etmek. Bunu engellemek için çocukların anadilde eğitim almaları gerekir. Kürt dilinin resmi dil olması gerekir" dedi. Açıklama alkış ve ıslıklarla son buldu.

Aksoy buradan Bağlar İlçesi'nde bulunan Çelebi İlköğretim Okulu önünde gerçekleştirilen açıklamaya katıldı. Açıklamada "Em dibistanên we red dikin", "An azadi an azadi", "Dilimiz varlığımızdır" dövizleri taşınırken, "Zimane me rumeta me ye", "Bê serok jiyan nabe" şeklinde slogan atıldı. Açıklamayı yapan TZP-Kurdi yöneticisi Vasfiye Akgül, "Türkiye, Cumhuriyetten bu yana bütün kültür, dil ve medeniyetlerin mezarı haline geldi" dedi. Akgül, imha ve asimile politikalarına karşı herkesin anadiline sahip çıkmasını isteyerek, çocuklarını asimile ve inkar merkezine göndermemesini istedi. Ardından söz alan DTK Koordinasyon Kurulu Üyesi Halil Aksoy ise, okullarda anadilde eğitimin verilmesi gerektiğini aktararak, anadilde eğitim vermeyen okulları reddettiklerini söyledi. Açıklama atılan sloganlarla son buldu.

Hakkari ve Şemdinli'de ders başı yapılmadı

DTK ve TZP’nin okulların boykot edilmesine ilişkin yaptığı çağrının ardından eğitim yılının başlamasına rağmen Şemdinli'de öğrenciler hala ders başı yapmadı. Okulların büyük bölümü boş kalırken, köy okullarında öğretmenlerin dahi okullara gitmediği görüldü.











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder