9 Eylül 2012 Pazar

Kapatılan Eğitim Destek Evi Soruşturmalık Oldu

 AĞRI (DİHA) – Ağrı’nın Doğubayazıt Belediyesi tarafından 2005 yılında açılan Av. Orhan Doğan Eğitim Destek Evi kanuna aykırı eğitim verdiği gerekçesiyle soruşturmalık oldu. Eğitim Destek Evi daha önce Kaymakamlık kararıyla kapatılmıştı.


Doğubayazıt Belediyesi tarafından 08 Kasım 2005 yılında açılan ve binlerce yoksul öğrenciye eğitim imkanı sağlayan Av. Orhan Doğan Eğitime Destek Evi kapatılmıştı. Doğubayazıt Belediye Meclisi'nin kararıyla açılan destek evi büyük başarılara imza atarak yüzlerce genci hayalindeki liselere ve üniversitelerin farklı fakültelerine yerleştirme başarısı gösterdi. Büyük başarılara imza atan Eğitim Destek Evi Şubat 2012’te ilçe kaymakamlığının girişimleriyle kapatıldı. Ancak kapanan destek evi bu kez de soruşturmalık oldu. İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü tarafından 'ilgili makamdan izin alınmadan Av. Orhan Doğan Eğitime Destek Evi adı altında kanuna aykırı Eğitim Kurumu açılması ve bu eğitim kurumunu izinsiz olarak faaliyet gösterdiğini' gerekçe göstererek soruşturma başlattı.

Kitlesel başarıda ilklere imza atıldı

2005 yılında Orta Öğretim Sınavları'na (OKS) yönelik açılan ve 2009 yılında da ÖSS’ye yönelik kadro genişleterek Doğubayazıtlı gençlere eğitim olanağı tanıdı. Mevcut dershanecilik anlayışında eğitimin ticari amaçla kullanıldığı bir süreçte, Doğubayazıt Belediyesi'nin imkanları ile eğitimin ücretsiz verildiği Av. Orhan Doğan Eğitim Destek Evinde kitlesel başarıda büyük bir ilke imza attı. 2010 Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) sınavlarında büyük başarılara imza atan Destek Evi Öğrencilerinden biri 2010 LYS sınavlarında Türkçe-Sosyal (TS) alanında Türkiye 220. Ağrı ve Doğubayazıt birincisi olurken diğer bir öğrencide Türkiye 635. ve Doğubayazıt ikincisi olmayı başardı. Öte yandan Yabancı Dil alanında bir diğer öğrenci de ilçe birincisi oldu. Büyük başarılara imza atan destek evi kapatılması yetmediği gibi soruşturmalık da oldu. Soruşturma dönemin Belediye Başkanı Mukaddes Kubilay ve şuan görevde olan Doğubayazıt Belediye Başkanı Canan Korkmaz hakkında açılırken, açılan soruşturmaya tepki gösteren Doğubayazıt Belediye Başkanı Canan Korkmaz, kararın BDP’li belediyelere dönük uygulanan bir hukuksuzluk olduğunu belirtti.


Destek evi büyük başarılar elde etmişti

Kurulduğu yıldan bu yana mevcut eğitim sisteminden daha başarılı olan destek evinde klasik eğitim anlayışının dışına çıkılarak öğrencilerine sosyal amaçlı faaliyetlerle motivasyonu güçlendirici çalışma imkanı yarattı. 2 Türkçe, 2 Matematik, 1 Tarih, 1 Coğrafya, 1 Felsefe grubu, 1 Fizik, 1 Kimya,1 Biyoloji öğretmeni olmak üzere toplam 10 öğretmenle Doğubayazıtlı ekonomik durumu iyi olmayan öğrencilere eğitim desteği verdi. Destek Evi 2005-2006’da 40, 2006-2007’de 54, 2007-2008’de 65, 2008-2009’da 75 SBS 90 LYS, 2009-2010’da 67 SBS 117 LYS, 2010-2011’de 45 SBS 120 LYS, 2011-2012’de 35 SBS 90 LYS olmak üzere toplam 371 SBS, 317 LYS öğrencisini Fen, Anadolu Öğretmen ve Anadolu Meslek Liseleri ile üniversitelerin çeşitli fakültelerine yerleştirme başarısı gösterdi.

ERCAN ÖZHAN








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder