19 Haziran 2014 Perşembe

Muğla'da işten çıkarılan Ağrılı işçi ölüm orucunda

MUĞLA (DİHA) - Muğla'da çalıştığı hastanedeki işinden çıkarılan Ağrı nufusuna kayıtlı Cemal İncekaya, 3 gündür başlattığı ölüm orucu eylemini sürdürüyor.


Ağrı'dan Muğla'ya iş bulmak için 1999'da gelen Cemal İncekaya, iş bulamadığı için intihara kalkıştı ve iki bacağı kırıldı. Tedavi için kaldırıldığı Muğla Devlet Hastanesi'nin ihmali sonucu İncekaya'nın bir bacağı kesildi. Hastanenin ihmali sonucu bacağını kaybeden İncekaya, Muğla Devlet Hastanesi'nin engelli olarak işe alındı. İncekaya'nın iddiasına göre, Muğla Devlet Hastanesi'nin oto parkında bir yıl çalıştıktan sonra intihar olayı ile ilgili adli makamlarda takipsizlik kararı vermesi sonucu hastanenin kendisine olan tavırları değişti. İncekaya, yapamayacağı işlerde baskı altında bırakılarak işten çıkarıldığını belirmişti. İşini geri isteyen İncekaya Muğla Sınırsızlık Meydanı'nda kurduğu çadırda 26 günlük açlık grevinde eylemini gerçekleştirdi. 26 gün boyunca hastane ve valilikten hiç kimsenin ilgilenmemesinin ardından çadıra astığı "Bu Çadırda Ölüm Orucu Var" yazılı pankart ile 3 gündür başlattığı ölüm orucu eylemini sürdürüyor.

Ölüm orucuna başlayan İncekaya, "Geçtiğimiz Pazartesi günü İŞ-KUR Müdürü tarafından İŞ-KUR'a davet edildim. Gittiğimde hastanedeki taşeron firmada oradaydı. Yanlarına gittiğimde beni işe tekrar alacaklarını söylediler. İşime geri alınırsam hastaneye hiç bir şekilde dava açmayacağımı ve çalıştığım süre içerisinde tekrar işten çıkarılırsam, hiç bir hak talebi için adli makamlara başvurmayacağımı dair noterde sözleşme imzalamamı istedi. Ben bunları kabul etmiyorum, bende herkes gibi hakları olan bir işçi gibi çalışmak istiyorum. Pazartesi günü açlık grevi mi bozdum ve geri dönüşümsüz ölüm orucuna başladım. Ya bana işimi ve hakkımı verirler yada öleceğim" dedi.

Muğla'dan gönderilmek istendiğini anlatan İncekaya, "Yanıma Sosyal Dayanışma ve Yardımlaşma Vakfı'ndan bir heyet geldi, 'seni Diyarbakır'a gönderelim orada çalış' dedi. Bende bunu kabul etmedim ve tekrar yanıma gelip, 'seni memleketin Ağrı'ya çalışmak için gönderelim yol paranı ve harçlığını verelim' dediler. Bunu da kabul etmedim, Muğla da benim memleketimdir, burada kalacağım dedim" diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder