23 Haziran 2014 Pazartesi

Diyadinli Kardeşler Yardıma Muhtaç

Ağrı Diyadin’de yaşayan Gün ailesinin henüz 7 ve 9 yaşlarındaki çocukları Ebru ile İdal, yakalandıkları kalp hastalığı nedeniyle günden güne eriyor. Maddi nedenlerden dolayı ameliyat olamayan ve her gün ölüme bir adım daha yaklaşan İdal ve Ebru, tedavi olmak için uzatılacak yardım eli bekliyor.


Ağrı’nın Diyadin ilçesine bağlı Atatürk Mahallesi’nde yaşayan Mehmet (45) ve Adul Gün (40) çiftinin çocukları Ebru (7) ve İdal (9) yakalandıkları kalp hastalığı nedeniyle zor günler geçiriyor. Her ikisi de kalp rahatsızlıkları ile dünyaya gözlerini açan küçük çocuklardan İdal’in kalp kapakçığının değişmesi gerekirken, Ebru’nun ise ameliyat olması gerekiyor. Kızı İdal’i İzmir Tepecik Çocuk Hastanesi’ne götürdüğünü söyleyen baba Mehmet Gün, ancak tedavisi için kendisinden istenilen 15 bin TL’yi karşılayacak maddi gücü olmadığı için çocuğunu tedavi edemeden geri dönmek zorunda kaldığını söyledi.

Çaresizce İzmir’den dönmek zorunda kaldığını dile getiren baba, kalbi delik kızı Ebru’yu ise Ankara’ya götürdüğünü, onu da yine maddi imkansızlıklar nedeniyle tedavi edemeden getirdiğini anlattı. Doktorların tedavi sonucunda Ebru’nun iyi olabileceğini söylediğini belirten Gün, çocuklarının tedavi masraflarını karşılamaları talebiyle Ağrı Valiliği ve Diyadin Kaymakamlığı’na yaptığı başvurulara ise olumsuz yanıt verildiğini aktardı.

‘Sigortalıya yardım yapılmıyor’

Ağrı Valiliği’ne gidip, vali yardımcısı ile görüştüğünü fakat yapacakları bir şeyin olmadığı söylenerek geri çevrildiğini söyleyen Gün, kaymakamlığa yaptığı yardım başvurusunun ise İŞKUR tarafından sigortalı çalıştırıldığı gerekçesiyle kabul edilmediğini belirtti. Kirada kalan ve her yıl 5 ay 29 gün ilçedeki herhangi bir okulda hademelik yaptığını dile getiren Gün, Haziran’ın ortasında işinin son bulduğunu belirterek, kızlarının ameliyatı için gereken parayı biriktirmesinin imkansız olduğunu söyledi.

‘Kalp sancısı ile sabaha kadar uyuyamıyorlar’

İdal’in her gün kalp sancısı yüzünden sabaha kadar uyuyamadığını anlatan baba, “Biri daha 7, diğeri de 9 yaşında olmalarına rağmen 5 yaşında gibiler. Hem yetkililerden hem de yardımsever insanlardan Allah rızası için yardım etmelerini istiyorum” diyerek, duyarlı kişi ve kurumlardan yardım talep etti.

‘Bu acıyı tüm aile birlikte yaşıyoruz’

Anne Adul Gün ise, perişan durumda olduklarını belirterek, “Kızlarım bu hastalıkla boğuşurken bizler de kahroluyoruz. Sabahlara kadar hep ağlayıp, sızlıyorlar. Çektikleri acılara biz de artık dayanamıyoruz” diyerek yetkililerden ve hayırseverlerden yardım beklediklerini yineledi.

DIHA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder