12 Kasım 2012 Pazartesi

O liseye Ağrılı Ömer'in ismi verilsin!


Harçlığını çıkarmak ve ailesine yardım etmek için çalıştığı İstanbul Ataşehir'deki bir inşaattan düşerek hayatını kaybeden 22 yaşındaki üniversite öğrencisi Ömer Çetin'in hikayesi bir kez daha 'lanet olsun bu düzene' dedirtti.


İstanbul Ataşehir’de ailesine yardımcı olmak için 30 lira yevmiye karşılığında çalıştığı Rotary Lisesi inşaatından düşerek hayatını kaybeden üniversite öğrencisi Ömer Çetin’in yaşadıkları Türkiye'nin ne durumda olduğunu özetliyor.

Okul harçlığı biriktirmek için İstanbul'a gelen ve inşaatta çalışmaya başlayan Ömer'in aynı zamanda Ağrı’da yaşayan ailesine para gönderdiği ortaya çıktı.

Vatan gazetesinde yer alan habere göre, İstanbul Ataşehir’de yapımı süren Rotay Lisesi inşaatının üçüncü katındaki kalıp tahtalarını söktüğü sırada dengesini kaybederek beton zemine çakılan Ömer Çetin’in acılı ailesi İstanbul’a geldi ve gözyaşları içinde sorumluların cezalandırılmasını istedi.

Babası ve diğer akrabaları da inşaat işçisi
Muğla Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Çağdaş Türk Edebiyatı Bölümü 2. Sınıf öğrencisi olan Ömer Çetin’in babası Fahrettin Çetin'in de inşaat işçisi olduğu ortaya çıktı.

Oğlunun çalıştığı inşaattan düştüğü haberini alır almaz İstanbul’a gelen acılı baba, "Bir akrabamız beni arayarak Ömer’in inşaattan düştüğünü söyledi. Hemen apar topar yola çıktım. Yolda gelirken bir akrabam Ömer’in ölüm haberini verdi. O an dünyam başıma yıkıldı. Okul bittikten sonra memlekete annesinin kardeşlerinin yanına gitmişti. Ben Aydın’da çalışıyordum. Üç kez telefonla konuştuk. Bana ‘İstanbul’a gideceğim. Okul harçlığımı çıkarmam gerek ayrıca kardeşlerime yardım edeceğim’ diyordu. Ben ona ‘İstanbul’a gitme’ dedim. O hiç bu seneye kadar çalışmamıştı" dedi.

"Oğlumun hakkını arayacağım"
Oğlunun inşaatta vasıfsız işçi olduğuna ve sadece malzeme taşıması gerektiğine dikkat çeken Fahrettin Çetin, "Oğluma kalıp söktürmüşler. Çakmadığı kalıbı nasıl söktürürler. Oğlum düşmüş saatlerce yerde yatmış. Hiçbir yetkili gelip de onu hastaneye getirmeye çalışmamış. Bu nasıl bir işyeri, nasıl işverenler bunlar? Oğlumun ölümünden sorumlu olanlar cezalarını çekmeliler. Oğlumun hakkını sonuna kadar arayacağım" dedi.

"Belki de bu okulda öğretmenlik yapacaktı"
Ömer Çetin’in dayısı İbrahim Özdemir de inşaat yetkililerine ateş püskürerek "Bu kadar kişi 1500 kilometre yol kat ederek buraya geldi. Ama ne yazık ki yetkili tek bir kişi bile çıkıp bize ‘Başınız sağolsun’ bile demedi. Ömer’in tek hayali öğretmen olmaktı. Belki de yaşamını yitirmemiş olsaydı bu okulda öğretmenlik yapacaktı" dedi.

Amca Mikail Çetin de “Ben de bir inşaat kalfasıyım. 11 kişiden sorumluyum. Hepsinin kemeri ve sigortası vardır” diyerek önlem alınmamasını eleştirdi. Bir akrabası da, üniversiteli gencin okul harçlığı kazanmanın yanında ailesine de yardım etmek için para gönderdiğini belirtti. Aynı akrabası, “Ömer ablasına beşik almak istiyordu. Onun için de kısa süre önce 400 lira göndermişti” diye konuştu.

Ömer ile ilgili aynı barakada kaldığını söyleyen Engin Kimdil, “İkimiz birlikte kalıyorduk. Kazandığı parayla elbise ayakkabı alacağını söylüyordu. Bana, ‘Arkadaşlarımın ikişer elbisesi, ayakkabıları var. Benim tek birer tane giyebileceğim kıyafetim var. Her gün ayın şeyleri giyinmekten utanıyorum’ derdi. Boş vakitlerinde sürekli gazete okurdu” dedi. Yaklaşık 1 aydır Ömer’i tanıdığını söyleyen Hayri Akaya ise “Okumak için çalışmasının gerektiğinden bahsederdi. Babasınıa yük olmak istemediğinden söz ederdi” dedi.

Patron: Başı dönmüştür, olayı saptırmayın
Pİ Yapı İnşaat Grubu'nun patronu İsmail Perçinelşunları ise Ömer'in ölümünü değil de şirketin imajını düşünerek, “İnşaatlarımda çalışanların hepsi Ağrılı’dır. Bu çocuk da onların akrabalarından biridir. Olay fevkalade talihsizliktir. Çocuk usta yardımcısıydı. Basit malzeme getirirken başı dönmüş ya da o gün hasta olmuş olabilir. Hiçbir şekilde olmaması gereken bir kazadır. Benim üzerimde bu kadar eski bir firma var ve ben de bir işci babasıyım. Olayları saptırıp istismar edilmesini istemiyorum” açıklamasını yaptı.

(soL - Haber Merkezi)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder