7 Kasım 2012 Çarşamba

'Anam beni şimdi görmeli ki…'


Kandıra 1 No'lu F Tipi Cezaevi'nde 12 Eylül tarihinde açlık grevine giren Ağrı Patnos'lu Fehmi Aslan, "Keşke halkımızın özgürlüğü için canımızdan başka verecek bir şeyimiz olsaydı. Ölümü kucaklamaya hazırız. Eylemimizi sahiplenen tüm halkımıza ve dostlarımıza şükran borçluyuz. Şu yorgun bedenimize can oldunuz. Bize verdiğiniz destek taleplerimizin haklılığını gösteriyor. Zaten insan bu kadar haklı, meşru, ahlaki talepleri olmasa kalbi ve beyni ile nasıl hayatını ortaya koyabilir ki. AKP devleti taleplerimizi karşılamazsa, katledilişimizin sorumlusu olacaktır. Taleplerimiz karşılanmadan bu yoldan dönmeyeceğiz" diye belirtti.


'Anam beni şimdi görmeli ki…'

Ağrı'nın Patnos ilçesinde doğan 47 yaşındaki Fehmi Aslan ise, ağırlaştırılmış müebbet cezasından hüküm giymiş ve 10 yıldır cezaevinde. Tek kişilik bir hücrede tutulan Aslan, 12 Eylül tarihinde açlık grevine başladı. Kanlı kuma, eklem ve kemiklerde ağrı, aşırı baş ağrısı, sıvı almakta zorlanma, gözlerde yaşarma ve aşırı kilo kaybı yaşıyor. Tek kişilik hücrede kaldığı için ihtiyaçlarını karşılamakta zorluk çektiğini aktaran Aslan, arkadaşlarına gönderdiği mektuplarda, "Anam beni şimdi görmeli ki; o mağrur şimşek bakışım düşmanın alnının çatışına vurmalı. Beni şimdi görmeli ki; sarılıp sedasına yüreğimin, öpücükler kondurmalı alnıma" sözleriyle duygularını dile getirdi. Eyleme katılma gerekçesini ise Aslan, "İsyanımız kimliğimiz, dilimiz ve kişiliğimize yönelik saldırı ve aşağılamaya karşıdır. Küfür siyasetine tevessül edenler ve inkarı başka yönlü temellerle sürdürenler başka yer bırakmadı. Vicdan fukarası AKP devleti, basit ve ucuz yaklaşımlarla 40 yıllık görkemli mücadelemize yeni adım attırmayacağı, ortadadır. Bir halkın lideri olan Sayın Öcalan'a yönelik bu saygısız tutumu ve insani olmayan yaklaşımı kabul etmiyoruz. Ayrıca bu eylemle torunuma karşı olan borcumu ödemek istiyorum. Taleplerimiz kabul edilmeden geri adım atmayacağız. Herkesi de duyarlı olmaya çağırıyoruz" diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder