30 Temmuz 2012 Pazartesi

DENGÊ AGIRÎ HABER SİTESİNE GÖNDERİLMİŞ BİR E-MAİL


Okurumuzdan; Merhaba Sesi Çıkmayan Memleketimin Sesi

Değerli okurlar, Ağrı belediyesi ile ilgili yapmış olduğumuz haberler Ağrı'lı hemşehrilerimiz'inde sesinin yükselmesinde büyük bir rol oynadı...
Dengê Agirî Haber Sitesi olarak,  Ağrı belediyesi ile ilgili yapmış olduğumuz haberler, Ağrı'lı hemşehrilerimizin sesinin yükselmesinde büyük bir rol oynadı...


Şimdi'de sitemize e-mail yoluyla ulaşan bir okurumuzun sesini siz değerli Dengê Agirî Haber Sitesi okurları ile payşıyoruz...

Okurumuzdan Gelen e-mail'i Olduğu Gibi Yayınlıyoruz...

Merhaba sesi çıkmayan memleketimin sesi. Merhaba sesim, avazım ve çığlığım. Merhaba Denge Agıri merhaba. Başını kuma gömenlere karşı, haykıran güzel ses. Merhaba ölümle burun buruna olan Ağrı'mın haykırışı, Merhaba Ağrı'mda Ağrılara, tehdit, şantajlara karşı, her zaman Ağrı dağı gibi dik duran, Ağrı'nın tek sesi Denge Agıri.

Sözlerime başlamadan önce şunu söylemek istiyorum, ben Fettullah'çı bir aileden olduğum için, yıllarca dilime, kültürüme, tarihime, halkıma kısacası Kürtlüğüme karşı düşman olarak büyüdüm. Bunları fark etmem çok geç oldu. Allah'a şükürler olsun ki, onların gerçek yüzünü anlayıp, Ailemi ve kendimi o onlardan soyutladım. Allal'ıma milyonlarce kes şükürler ediyorum, inşallah. Uzatmak istemiyorum; bunları söylememdeki amaç sitenizin Kürtçe olan ismini yazamadım, yani sizin gib şapkalı i ve şapkalı e harflerini yazamadım. Bundan dolayı sizlerden özür dileyerek sözlerime başlamak istiyorum.

Ağrı belediye başkanı Hasan Arslan, bu mübarek günlerde, onlarca insanın aç kalmasına sebep olmuştur; Hak yemek, veya birinin hakkını sömürmek en büyük günahlardandır. Bir Hadîs-i-Şerif'te şöyle buyrulmuştur: "Komşusu açken tok yatan, mümin değildir. [Buhari]. Bu insanlar, onun elinin altında çalışan insanlardır. Bir insan komşusundan daha çok, elinin altında çalışandan haberdar olur. Hasan Arslan bu insanların, bu ter ve emek veren insanların tek gelirlerinin, altı aydır vermedikleri maaş olduklarını bilmiyor mu?... Gayet iyi biliyor, biz sıradan Ağrılı vatandaşlar biliyorsak, onların hayli hayli bilmeleri gerekir. Eğer ki belediye'de para olmazsa, onları anlarız, ancak parası olmayan bir belediye, küfüre hizmet bu sanatçılara milyarlarca para verip, eğelnceler düzenlemezdi. Bu yapılan, hem israftır (israf haramdır), hemde bu maaşlarını almayan mağdur insanlara, zulümdür. Eğer ki onlar bahs ettikleri gibi, mümin iseler, ne bu israfı daha fazla sürdürürler. Ne işçilere daha fazla zulüm ederler. Nede böyle küfüre hizmet eden eğlenceler düzenleyip, Ramazan'ı özünden uzaklaştırıp, tamamıyla eğlence ve dansöz kültürü ile özdeşleştirirler. Sayın Denge Agıri sahipleri ve bu yorumu okuyan arkadaşlar: İslam dini bu değildir. Asla İslamı bu sanmayın. Bu tamamıyla, küfür kültürüdür.

Hasan Arslan beni çok yakinen tanıyor, bende onu çok iyi tanıyorum. Ama hepimiz görüyoruz ki, onları eleştirmek. Padişahı eleştirmek gibidir. Bundan dolayı sizden özür dileyerek ismimi veremiyorum. Son yılların Ağrı'sını ve Türkiye’sini az çok tanıyanlar beni anlarlar.

Kardeşlerim; Hasan Arslan, halkın gözünden de çok düşmüş. İnanın artık halkın içine çıkacak yüzleri yok. Bir aydır, milim yaptıkları Erzurum caddesindeki asfaltı bile gündüz gelip kontrol edemiyor. Gece 12 lerden sonra gelip kontrol ediyor, oda onlarca koruma ile. Neden? Çünkü halkın on - onlara olan nefretini biliyor. 2009'dan beri bu halk kandırılıyor. Elle tutulur hiç bir iş yapılmıyor, yapılmadığı gibi, yapılmış gibi gösteriyorlar. Ağrı halkı kör değil, onlar herşeyin farkında. Halk en çokda buna tepkili, çünkü halka yalan söyleniyor. Hepimiz az çok tek tük sesi çıkan haber sitelerinden okumuşsunuzdur: Hasan Arslan 10 trilyon'a İstanbul'da madem yağı fabrikası açtı. Açsın vebali, günahı kendisinin boynuna. Ben bu konuda birşey diyemem. Ancak 10 trilyon'a fabrika açan bir belediye başkanı, işçilerin bir kaç yüz milyonunu veremiyor mu?

Gerçekten bu zulümdür, haksızlıktır, adeletsizlik. Adelet var isimlerinde ama inanın adeletin t'si bile onlarda yok aslında. Eğer ki olsaydı, bu mübarek Ramazan ayında, insanların aç kalmasına sebep olmazlardı. İnanırmısınız, bir belediye işçisi bunları bana anlatırken, gözleri doldu. Kardeşlerim, eğer ki başınızı ağrıttıysam sizlerden özür dilerim. Ancak çok duygulandım, inanın, ağlamamak için kendimi zor tuttum. Sizde bunu haber konusu yapınca, yazıp içimi dökmek istedim.

Selamün Aleyküm.

Kaynak: http://dengeagiri.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder