3 Ocak 2013 Perşembe

Özel harekatçıya koruma


Ağrı Doğubeyazıt'ta Mehmet Duman isimli yurttaşı kafasından silahla vuran ve sol gözünü kaybetmesine yol açan özel harekatçılar hakkında aradan geçen 4 aya rağmen soruşturma açılmıyor.


Ağrı'nın Doğubayazıt İlçesi'ne bağlı Zorava Herdova(Somkaya) Köyü'nde 11 Ağustos tarihinde sigara kaçakçılığı yaptığı belirtilen Mehmet Duman, Yakup Taşdemir, Resul İlhan ve Yemnihan Irmak adlı yurttaşların bulunduğu araç, korucular ve özel harekatçılar tarafından durdurulmuş, Mehmet Duman silahla kafasından vurulmuştu. Önce Doğubayazıt Devlet Hastanesi'ne ardından Batman Alman Hastanesi'ne sevk edilen Duman'ın, sağ gözünde ve beyninde zedelenme olduğu, ayrıca kafasına isabet eden kurşun nedeniyle sol gözünde yüzde yüz görme kaybı olduğu tespit edilmişti.

'Tüm Kürtleri öldürmek lazım'

Doğubeyazıt Cumhuriyet Savcılığına başvuruda bulunduğunu belirten Duman, “Beni kör ettiler, şimdi de kendilerini aklamaya çalışıyorlar. Hukuki açıdan bir ilerleme yaşanmıyor" dedi. İlk günden itibaren saldırının üzerinin örtülmeye çalışıldığını ifade eden Duman, yaşadıklarını şöyle anlattı: "Olay ardından ilk kaldırıldığım Doğubayazıt Devlet Hastanesi arabadan düşerek kafamın kırıldığı, Batman Alman Hastanesinde ise kafatasımda kurşun olduğuna dair farklı raporlar verdi. Ben sigara kaçakçılığı yapıyordum. Somkaya köyü yakınlarında özel hareket polisleri tarafından yakın mesafeden ateş edildi. Sol gözüme ateş edildi ve o an gözümü hissetmedim. Aradan zaman geçtikten sonra beni arabadan iterek yere attılar. Yaralı halde özel hareket polisleri tarafından kafama vuruldu. Burada çok kan kaybettim. Polisler 'tüm Kürtleri öldürmek lazım. Hepiniz PKK’lisiniz kurşuna dizmek gerek' dedi. Ben de 'zaten kurşuna diziyorsunuz. Öldür de için rahat etsin' dedim. Kan kaybettikten sonra ambulans çağırarak beni Doğubayazıt Devlet hastanesine kaldırdılar."

Yüzleşmeye getirilmediler

Hastanede tedavi olduktan sonra savcılık tarafından yüzleştirilmeye çağırıldığını belirten Duman, “Savcı bana beni vuranları tanıyıp tanımadığımı sordu. 'Bana ateş edenleri tanıyorum' dedim. Fakat eşkal belirlemede 12 yabancı kişi getirdiler. Bana 'bunlardan seni vuranlar kim' diye sordular. Çağırdıkları kişiler 20-21 yaşında gençlerdi. Sanki mahalleden toplayıp getirmişler. Bunu savcıya da söyledim. Savcı 'bunlar hepsi özel harekatçıdır, yüzbaşıdır, binbaşıdır’ dedi. Ama beni vuranları tanıyordum, bunlar değildi. 4 ay geçti bir gelişme yaşanmadı. Olay kapatılmak isteniyor” dedi. Duman, sonu nereye giderse gitsin davanın peşini bırakmayacağını kaydetti.

ERCAN ÖZHAN /AĞRI

YENİ ÖZGÜR POLİTİKA Gazetesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder