17 Ocak 2013 Perşembe

Ağrı'lı Erhan Kaya Cezaevinde Bedenini Ateşe Verdi


Muğla E Tipi Kapalı Cezaevi'nde kendisini yakan Erhan Kaya (21) isimli adli tutsağın babası Mehmet Kaya, oğluna cezaevinde işkence yapıldığını öne sürerek, oğlunun 6 ay önce kendisine verdiği mektupta, 'Biz iki kardeşe burada her gün işkence yapıyorlar. Baba, dilekçe ver bizi buradan çıkart' dediğini söyledi.

Muğla E Tipi Kapalı Cezaevi'nde revire çıkarılmadığı için 10 Ocak 2013 tarihinde kendisini yakan Ağrı'lı adli tutsak Erhan Kaya'nın sağlık durumu ciddiyetini koruyor. İzmir Bozyaka Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ndeki Yanık Ünitesi'nde tedavi edilen Kaya'nın yanmadan dolayı iç organları ve solunum yollarının zarar gördüğü ve vücudunda yüzde 47 oranında yanma meydana geldiği öğrenildi. Ağrı nüfusuna kayıtlı olan Kaya'nın ailesinin yıllar önce İzmir'e göç ettiği ve burada oturduğu kaydedildi. Olayla ilgili görüştüğümüz Kaya'nın babası Mehmet Kaya, oğlunun kendini yaktığı cezaevinde diğer oğlu Erdoğan Kaya ile birlikte kaldığı belirterek, çocuklarının 6 yıldır cezaevinde olduğunu aktardı. 5 ay önce çocuklarının kaldığı cezaevinde açık görüşe gittiğinde oğlu Erhan Kaya'nın gizlice kendisine bir mektup verdiğini söyleyen Kaya, "Oğlum kağıda 'baba bunu başbakana, insan haklarına her tarafa ver. Biz iki kardeşe burada her gün işkence yapıyorlar. Hücreye atıyorlar daha sonra çıkartıp bir daha işkence yapıyorlar. Baba dilekçe ver bizi buradan çıkart. Artık burada duramıyoruz' yazmıştı. Ben de ilgili yerlere dilekçeyle başvurdum ama kimse sahip çıkmadı" diye aktardı.

'Oğlum kendisini yaktığı sırada orada bulunan gardiyanlar onu izlemiş'

Oğlunun karaciğerinden rahatsız olduğu için revire çıkmak istediğini, ancak bu talebinin gardiyanlar tarafından kabul edilmediği için tartışma yaşandığını dile getiren Kaya, "Oğlum kendisini tedavi eden doktora anlatmış. Demiş ki 'beni kaç sefer yaktılar, sonra beni hücreye attılar. Bana işkence yaptılar. Ben gardiyanlara dedim davacı olmayacağım. Beni doktora çıkarın, doktor baksın, ben iyileşeyim. Beni doktora çıkarmadılar. O zaman kendimi yakarım' demiş. Sonra kendisini yakmış. Oğlum kendisini yaktığı sırada orada bulunan gardiyanlar onu izlemiş. Müdahale etmemiş. Ben onların oğlumu yaktıklarından şüpheleniyorum" diye kaydetti. Oğlunun şuan nefes alıp vermede zorlandığını ve konuşamadığını ifade eden Kaya, "Sağlık durumu çok kötü, doktorlar kurtulması çok zor diyor. Eğer iyileşirse de sakat kalır. Kimseyle konuşamıyor, gözleriyle iletişim kuruyor" diye konuştu.

'Oğlum kardeşiyle birlikte konuşursa gerçeği öğreneceğiz'

Olaydan sonra Muğla E Tipi Cezaevi'nde tutulan diğer oğlu Erdoğan Kaya ile görüştüğünü söyleyen baba Kaya, "Korkudan bir şey demedi. Sadece 'bize işkence yapıyorlar' dedi. Sonra kafasını duvara vurdu. Ondan sonra gardiyanlar bizi çıkarttı oradan" diye belirtti. Baba Kaya, cezaevinde görevli bir başgardiyanın bir dosya çıkararak, "Erkan kendini üç seferdir yakıyor" dediğini aktardı. Cezaevinde kalan diğer oğluna birşey yapılacağından korktuklarını dile getiren Kaya, "Erkan burada kendisini değil abisi Erdoğan Kaya'yı düşünüyor. 'Abimi oradan acil olarak alın' diyor. 'O zaman her şeyi abim konuşacak ben de konuşacağım. Şu anda konuşursam abimi orada öldürürler' diyor. 'Abimi bir an evvel oradan alın başka bir cezaevine götürün' demiş. Şu anda biz abisinin derdindeyiz. Ona da aynısını yaparlar diye korkuyoruz. Elimizden bir şey gelmiyor. Ancak oğlum o cezaevinden çıkıp kardeşiyle birlikte konuşursa gerçeği öğreneceğiz" diye kaydetti. Baba Kaya, 8 ay önce başka bir tutsağın da aynı cezaevinde kendisini yaktığını hatırlattı.

Dengê Agirî haber sitesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder