2 Ocak 2013 Çarşamba

Özel harekatçılar tarafından vurulan Duman adalet bekliyor

 Ağrı'nın Doğubayazıt ilçesi Somkaya (Zorava herdova) köyünde 11 Ağustos’ta özel harekatçılar tarafından kafasından silah ile vurularak ağır yaralanan ve sol gözünü kaybeden Mehmet Duman olayının üzerinden 4 ay geçmesine rağmen hukuki bir ilerleme yaşanmadı.


Ağrı'nın Doğubayazıt İlçesi'ne bağlı Somkaya (Zorava herdova) köyünde 11 Ağustos tarihinde sigara kaçakçılığı yaptığı iddia edilen Mehmet Duman, Yakup Taşdemir, Resul İlhan ve Yemnihan Irmak adlı yurttaşlar korucular ve özel harekatçılar tarafından durdurulduğu ve araçta bulunan Mehmet Duman adlı yurttaşın kafasına silah sıkıldığı iddia edilmişti. Daha sonra araçtan indirilerek darp edildiği belirtilen Duman Doğubayazıt Devlet Hastanesi'ne kaldırılmış, oradan da Batman Alman Hastanesi'ne sevk edilmişti. Yapılan tetkiklerde, sağ gözünde ve beyninde zedelenme olduğu, ayrıca kafasına isabet eden kurşuna ait parçanın bulunduğu Duman’ın sol gözünde yüzde 100 görme kaybı olduğu ortaya çıkmıştı. Gözünü kaybeden Duman'ın yaptığı suç duyurusu üzerinden 4 ay geçmesine rağmen halen bir gelişme yaşanmadı.

İki ayrı hastane iki ayrı rapor

Olaydan sonra Doğubayazıt Cumhuriyet Savcılığına başvuruda bulunduğunu belirten Duman, “Beni kör ettiler, şimdi de kendilerini aklamaya çalışıyorlar. Hukuki açıdan bir ilerleme yaşanmıyor. Zaten baskılar ilk günden itibaren devam etti. Olay ardından ilk kaldırıldığım Doğubayazıt Devlet Hastanesi arabadan düşerek kafasının kırıldığı, Batman Alman Hastanesinde ise kafatasında kurşun olduğuna dair farklı raporlar verildi. Ben sigara kaçakçılığı yapıyordum. Somkaya köyü yakınlarında özel hareket polisleri tarafından yakın mesafeden ateş edildi. Sol gözüme ateş edildi ve o an gözümü hissetmedim. Aradan zaman geçtikten sonra beni arabadan iterek yere attılar. Yaralı halde özel hareket polisleri tarafından kafama vuruldu. Burada çok kan kaybettim. Polisler 'tüm Kürtleri öldürmek lazım. Hepiniz PKK’lisiniz kurşuna dizmek gerek' dedi. Ben de 'zaten kurşuna diziyorsunuz. Öldür de için rahat etsin' dedim. Kan kaybettikten sonra ambulans çağırarak beni Doğubayazıt Devlet hastanesine kaldırdılar” dedi.

‘Beni darp edilenler yüzleştirilmeye getirilmedi’

Hastanede tedavi olduktan sonra savcılık tarafından yüzleştirilmeye çağırıldığını belirten Duman, “Savcı bana beni vuranları tanıyıp tanımadığımı sordu. 'Bana ateş edenleri tanıyorum' dedim. Fakat eşkal belirlemede Ağrı’dan 12 yabancı kişi getirdiler. Bana 'bunlardan seni vuranlar kim' diye sordular. Ben tepki gösterdim çağırdıkları kişiler 20-21 yaşında cılız gençlerdi. Sanki mahalleden toplayıp getirmişler. Bunu savcıya da dedim. Savcı 'bunlar hepsi özel harekatçıdır, yüzbaşıdır, binbaşıdır’ dedi. Ama beni vuranları tanıyordum bunlar değildi. Şuan ise aylar geçti bir gelişme yaşanmadı. Olay kapatılmak isteniyor” dedi. Tüm hukuki yolları zorlayacağını belirten Duman, sonu nereye giderse gitsin davanın peşini bırakmayacağını kaydetti.

Yüksekova Haber


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder