23 Ocak 2013 Çarşamba

Muğla Cezaevi'nde iki çocuğundan birisi öldürülen Ağrı'lı aile kaygılı!


Muğla E Tipi Kapalı Cezaevi'nde revire çıkarılmadığı için kaldığı hücrede kendisini yaktığı belirtilen ve yaşamını yitiren Erkan Kaya'nın annesi Ayşe Gürsel Kaya, oğlunun kendisini yakmadığını belirtti.


Kaldığı Muğla E Tipi Kapalı Cezaevi'nde revire çıkarılmadığı gerekçesiyle 10 Ocak'ta kaldığı hücrede kendisini yaktığı iddia edilen ve 19 Ocak'ta tedavi gördüğü hastanede yaşamını yitiren Erkan Kaya'nın (24) annesi Ayşe Gürsel Kaya ve babası Mehmet Kaya, çocuklarının cezaevinde yaşadıkları sorunlar ve ölümüyle ilgili konuştu. 7 ay önce cezaevi yönetiminin değişmesiyle birlikte çocuklarının sorun yaşamaya başladığını belirten baba Mehmet Kaya, "7 ay önce ziyaretlerine gittiğimde çocuklarım masanın altından gizlice bana bir mektup verdi. Mektupta 'bizi dövüyorlar, işkence yapıyorlar hücreye atıyorlar' yazıyordu. Çocuklarım gardiyanlardan korktukları için konuşamıyorlardı. Bunun üzerine cezaevi savcılığına ve ilgili birçok yere dilekçeyle başvurdum, ama bana inanmadılar" dedi. Oğlunun cezaevinde gardiyanlar tarafından daha önce yakıldığını iddia eden baba Kaya, "Daha önce de ona işkence yapmışlar. Rica etmiş beni hastaneye götürün, bir şey söylemeyeceğim demiş; ama hastaneye götürmemişler" diye konuştu. Oğlunun yanma olayından sonra cezaevine giderek Selahattin ismindeki cezaevi müdürüyle görüştüğünü aktaran baba Kaya, "Bana 'Olur böyle şeyler, ben 7 ay önce Diyarbakır'daydım, Diyarbakır Cezaevi'nde çok insanları vuruyorlardı, öldürüyorlardı, yakıyorlardı, gömüyorlardı. Ne olmuş senin oğlunun azıcık kolu yanmış bir şeyi yok' dedi. Ben geldim İzmir'e oğlum komada ölüm yatağında, ha şimdi de öldü. Devlet nerede buna sahip çıksın" dedi.

7 aydır çocuklarına işkence yapıldığını söyleyen baba Kaya, "Bir milletvekilini oraya göndersinler kameraya baksın incelesin olay çıkar meydana. Eğer yalan çıkarsa benim cezamı versinler ben de içerde yatacağım" diye kaydetti.

'Yüreğim yanıyor sorumlular bulunsun'

Baba Kaya, oğlunun kaldığı cezaevinden tahliye olan bir tutuklunun kendisine, "Oğullarını bir an evvel oradan çıkar. İşkence yapıyorlar hücreye atıyorlar" dediğini aktardı. Aynı cezaevinde kalan oğlu Erdoğan Kaya'ya da "işkence" yapıldığını iddia eden baba Kaya, "Cezaevinde kalan diğer oğluma sahip çıksınlar, oradan başka cezaevine götürsünler. Ona da bir şey olursa dayanamam" dedi. Oğlunun ölümünde sorumluluğu bulunanların ortaya çıkarılıp cezalandırılmasını isteyen baba Kaya, "Ben bir babayım yüreğim ateş gibi yanıyor. Sorumlular bulunsun benim oğlum gitti başka çocuklar ölmesin" çağrısında bulundu.

'Anne ben kendimi yakmadım'

Erkan Kaya yoğun bakımda olduğu sırada telefonla görüştüğünü söyleyen annesi Ayşe Gürsel Kaya ise, "Oğlum Erkan Kaya ile 5 gün önce hastanede yoğun bakımdayken telefonla görüştüm. Oğlum bana dedi ki anne abimi oradan kurtarın. Beni yaktılar, abime tuzak kurdular. İki kişi onun koğuşuna gitti, üç kişi daha gönderecekler dedi. Sonra kavga çıkaracaklar, sonra gardiyanlar onu alıp işkence yapacak dedi. Bana yaptıkları tuzağa abimi de düşürecekler dedi. Ben dedim ki 'Erkan ne oldu anlat sen kendini yaktın mı, böyle söylüyorlar' dedim. O da 'Hayır anne ben kendimi yakmadım. Böyle bir şey olamaz ben size telefonda söyledim. İşkence yapıyorlar, bizi kurtarın' dedi. Ama ben kurtaramadım. Benim eşim 5 sefer Muğla'ya gitti. Savcılığa suç duyurusunda bulundu, dilekçe yazdı. Ama savcı dilekçeyi kabul etmedi, eliyle geri itti, 'hayır öyle bir şey olmaz' dedi. Ama ben söyledim. Peki, benim oğlum dört buçuk yıldır Muğla E Tipi Cezaevi'nde yatıyordu. Hiç bir şikâyeti yoktu. Ta ki 7 ay önceye kadar. Ne oldu da benim oğlum 7 aydır işkence gördü" diye sordu.

'Oğlum yanarken gardiyanlar karşına geçip kahkaha atmış'

Oğlunun kendisini yakmadığını iddia eden anne Kaya, nedenini ise şu cümleler ile açıkladı: "Oğlumun kaldığı hücrede çakmak yasak, ateş yasak, ayakkabı bağcığına kadar her şey yasak! Benim oğlum nasıl oluyor ki, bu şekilde yanabiliyor. Oğlum yanarken gardiyanlar karşına geçip, kahkaha atmış. Demişler ki 'iyi oluyor yan böyle.' Oğlum feryat etmiş. Abisi sesleri duymuş, ama kardeşi olduğunu bilmiyordu. Bana dedi ki 'anne ben sesleri, çığlıkları, inlemeleri duydum, ama kardeşimin olduğunu bilmiyordum. Bilseydim bir şeyler yapmak için uğraşırdım, ama elimden gelen hiç bir şey olmazdı. Çünkü ben başka bir koğuştayım, oysa o hücredeydi.'"

Aynı cezaevinde kalan oğlu Erdoğan Kaya'nın kendisine bir şey yapılabilir korkusuyla konuşmadığını söyleyen anne Kaya, "Diğer oğlum 'anne ben hiç şey söylemiyorum; çünkü kardeşime yaptıkları işkenceyi bana da yapıyorlar. O yüzden konuşamıyorum' dedi. Ama yetkililer gelsin benimle konuşsunlar, ben bize yaptıkları işkenceleri anlatacağım. Oğlum bana avukat gelsin. bilirkişi gelsin kameraları izlesin dedi. Onlar bana neler yaptıklarını, nasıl işkence yaptıklarını görecekler dedi. O zaman bana hak verecekler" diye konuştu.

'Diğer oğlumun kurtarılmasını istiyorum'

Muğla E Tipi Cezaevi'nde kalan oğlu Erdoğan Kaya'nın başka bir cezaevine sevk edilmesini isteyen anne Kaya, "Oğlum Erdoğan'ın kurtulmasını istiyorum. Bir oğlumu toprağa verdim, diğer oğlumu da toprağa vermek istemiyorum. Ne olur yardım edin, oğlumu kurtarın. Bir oğlumu daha vermek istemiyorum, ben buna dayanamam" çağrısında bulundu. Oğlu Erkan Kaya'nın ölümünde sorumluluğu bulunanların cezalandırılmasını isteyen anne Kaya, "Benim içim çok yanıyor, ben damatlık yerine kefen giydirmek istemezdim. Oğlumun kefen değil damatlık giymesi gerekirdi şu an. Oğluma işkence yapanlar cezalarını çeksinler. İsterim ki benim oğlum Erkan Kaya gibi başka Erkanlar yanmasın" dedi.

'Takipçisi olacağız'

Yaşananlara ilişkin bilgi veren Kaya ailesinin avukatı Adnan Kaya ise, Erkan Kaya'nın yaşamını yitirmesine neden olan olaylar zincirini tüm boyutlarıyla araştırılması için ilgili yerlere başvuracaklarını ve bunun takipçisi olacaklarını belirterek, Erkan Kaya'nın ölümüyle ilgili dava açacaklarını söyledi. Olayla ilgili önümüzdeki günlerde Muğla'ya giderek, aynı cezaevinde kalan Erdoğan Kaya ile görüşeceğini ifade eden Avukat Kaya, Erkan Kaya'nın ölümüyle ilgili Muğla Cumhuriyet Başsavcılığı'na suç duyurusunda bulanacağını kaydetti.

Öte yandan Kaya ailesi, İHD İzmir Şubesi'ne başvurarak hukuki yardım talebinde bulundu.

Konuya ilişkin aradığımız cezaevi yetkilileri, açıklama yapma yetkilerinin olmadığını belirterek sorularımızı yanıtsız bıraktı.

DENİZ TEKİN / Yüksekovahaber

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder