1 Mayıs 2012 Salı

Eğitim Sen Taşlıçay Temsilciliği Açıldı..

Eğitim Sen Taşlıçay İlçe temsilciliği Pazar günü Eğitim Sen Ağrı İl Yönetim Kurulu, Siyasal parti temsilcileri ve diğer STK temsilcilerinin katılımı ile açıldı.



Eğitim Sen Taşlıçay İlçe temsilciliği Pazar günü Eğitim Sen Ağrı İl Yönetim Kurulu, Siyasal parti temsilcileri ve diğer STK temsilcilerinin katılımı ile açıldı. Açılış kurdelesini Eğitim Sen Ağrı Şube Başkanı Çetin Işık ve Eğitim Sen Taşlıçay temsilcisi Kemal Kürkçü tarafından yapıldı.
Açılıştan sonra Taşlıçay İlçe temsilcisi Kürkçü konuşmasında,’’Tarihteki tüm öğretmen hareketleri adına, Eğitim Sen adına ve maddi ve manevi hiçbir fedakârlıktan kaçınmayan tüm arkadaşlarım adına sizi saygıyla selamlıyorum. Biz bu yola insani, Ahlaki ve Dini sorumluluklarımız adına baş koyduk. Biz Eğitimciler olarak seyirci kalmayı hazmedemedik. Tabii ki biz bu yola girerken düşüncemizin merkezine insanı oturttuk. Hangi insanı? Diliyle, kültürüyle, folkloruyla, tarihiyle, inancıyla olan insanı yani bir bileşik varlık olarak insan. Hiçbir insan dilinden, kültüründen, tarihinden soyutlanamaz. Ulus devletler bu anlamda hata içinde hareket etmektedirler. Avrupalılar bu hatalarından vazgeçtiler ancak Türkiye cumhuriyeti bunu halen aşamadı. Ulus devletler tek tipçidirler. Bu anlayış insan fıtratına aykırıdır. Her insan kendine hastır, başka bir düşünceye zorlanamaz. Her insan bir âlemdir. Sistemin içine girerek sistemi değiştireceğini umanlar hayal görüyorlardır. Çünkü biz biliyoruz ki resmi ideoloji çok güçlüdür, siz eğer güçlü bir muhalefet oluşturamazsanız sistemin dişlileri içinde eriyip gidersiniz. Mesela; anadilde eğitim için bunu isteyen muhalefet sadece 20 milletvekilinden oluşursa hiçbir şey elde edilmez. Biz bu düşüncenin eğitim boyutunu oluşturuyoruz. Bu anlamda biz eğitimin demokratik, katılımcı, parasız ve anadilde olmasını düşünüyoruz. Eğitimin siyasete ve ticarete bulaştırılmasını istemiyoruz. Bu düşünce sistemi çizgisinde Taşlıçay’a değinmek gerekirse ilk değineceğimiz nokta feodalizm yani aşiretçiliktir. Aşiretçiliği baş düşmanımız olarak kabul ediyoruz. Aşiretçilik ayağımızın altındadır. Hiçbir aşiretçilik olayında taraf değiliz. Bundan sonra aşiretçiliğin karşısında duracağız. Bu memleketi bırakıp gitmeyeceğiz. Biz buradayız. Bu işin rantçıları bizi karşılarında bulacaklar. Bir kez daha hoş geldiniz diyor hepinize teşekkür ediyoruz.’’ Dedi.
Ardından Eğitim Sen Ağrı Şube Başkanı Çetin Işık açılış esnasında gerçekleştirdiği konuşmada; "Eğitim Senin yıllara dayanan bir mücadele geleneğinden geldiğini ve Taşlıçay İlçe Temsilciliğinin de bu örgütlenmeye katkı sunacağını" belirterek Taşlıçay İlçe Temsilciliği Yönetimine başarılar diledi. Toplu fotoğraf çekildikten sonra program sona erdi.



Kaynak: agrininsesi.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder