18 Ekim 2012 Perşembe

AKP'li Milletvekili Kerim Yıldız'la İlgili Haberimiz Davalık Oldu


Bugün öğlen saatlerinde gözaltına alınan site yöneticimiz Halil İbrahim Cengiz; "Hakkımda şikâyette bulunan Mehmet Yıldız isimli şahıstan davacı ve şikayetçiyim" dedi.


Dengê Agirî News Agency

Not: Söz konusu olan eski haberimizin ve farklı yerlerde yayınlanan haberlerin linklerini haberimizin sonunda mevcuttur.

Geçtiğimiz Ağustos ayında “Ağrı’nın Vekili Değil, Ailesinin Vekili” adı altında yayınlamış olduğumuz habere dava açıldı ve site yöneticimiz H.İbrahim Cengiz bugün öğlen saatlerinde gözaltına alındı.

AKP’li Ağrı Milletvekili Mehmet Kerim Yıldız’ın yeğeni Memet Yıldız’ın adı bazı operasyonlar karıştığı gerekçesiyle görevden alındığı iddia edilmişti ve konuyla ilgili yerel haber sitelerinde de bu haber yayınlanmıştı biz bu kaynaklarla da yetinmeyip daha sağlam kaynaklar elde edip Valilik çalışanlarından edindiğimiz bilgiler doğrultusunda haberimizi yayınladık. Haberimizin yayınlanmasının ardından site yöneticimiz Halil İbrahim Cengiz defalarca tanımadığı kişiler tarafından aranıp haberin kaldırılması yönünden uyarıldı, bu uyarıların bizi yıldırmayacağını ve Ağrı’da gerçekleri yazacağımızı belirtip aksini iddia ediyorsanız konuyla ilgili açıklama yapın açıklamayı sitemizde olduğu gibi yayınlayalım dedik fakat herhangi bir açıklama gelmedi.

Vekilin Yeğeni Site Yöneticimize Dava Açtı.

Bugün öğlen saatlerinde Ağrı asayiş şube ekipleri tarafından gözaltına alınan site yöneticimiz Halil İbrahim Cengiz’in söz konusu haberle ilgili ifadesi alındı.

Cengiz, Milletvekilinin Yeğeni Hakkında Şikâyetçi ve Davacı Oldu

Cengiz ifadesinde şunları belirtti; “Tarafıma yöneltilen suçlamaları anladım fakat bu suçlamaları kabul etmiyorum, söz konusu olan www.dengeagiri.com sitesinin sahibiyim söz konusu haber 26.08.2012 tarihinde “Ağrı’nın Vekili Değil, Ailesinin Vekili” başlıklı haber tarafımdan kaleme alınmıştır. Benim kaleme aldığım haber tamamen gerçekleri yansıtmaktadır ve Ağrı halkı tarafından da bilinen bir konudur, bahse konu haberi güvenilir kaynaklardan alarak yaptım ve bunu haber içerisinde de belirtmişim, bahse konu haberde herhangi bir iftira ve hakaret yokdur yazımız haber ve yorum niteliğindedir, bu haberi sadece ben yayınlamadım farklı başlıklarla başka gazetelerde de yayınlandı. Bu haberle ilgili tarafımıza herhangi bir yalanlama yazısıda gönderilmedi, hatta söz konusu haberle ilgili olarak beni telefonla arayan tanımadığım şahıslara da Mehmet Yıldız ve AKP’li Ağrı Milletvekili Mehmet Kerim Yıldız bu konu ile ilgili yalanlama açıklaması yaparsa bu haberide bahse konu internet sitemde yayınlayacağımı söyledim fakat herhangi bir açıklamada yapılmadı. Söz konusu www.dengeagiri.com haber sitemde benimle beraber Murat Cengiz’e de dava açılmış bulunmakta sitemde Murat Cengiz diye biri çalışmamaktadır, Murat Cengiz, benim göbek adımdır davayı açanlar iyi araştırmamışlar, benim konuyla ilgili söyleyeceklerim bundan ibarettir diyen Halil İbrahim Cengiz sözlerine şöyle devam etti; Tarafıma yöneltilen suçlamaları kesinlikle kabul etmiyorum, bu ülkede basın özgürlüğü vardır, Mehmet Yıldız Milletvekili akrabası olan Akp’li Ağrı Milletvekili Mehmet Kerim Yıldız’ı kullanarak bu şekilde kendisine eliştiri yapılmasını engellemek için basını baskı altına almaya çalışmaktadır, bende benim hakkımda şikâyette bulunan Mehmet Yıldız isimli şahıstan davacı ve şikayetçiyim” diyerek ifadesini verdikten sonra Ağrı asayiş şubesinden ayrıldı.

Gözaltı sonrası site yöneticimize konuyla ilgili neler düşündüğünü sorduk, site yöneticimiz; "Ağrı’da basın olmanın zor olduğunu vurgulayıp, kurum müdürleri, amirleri basın mensuplarını susturmak için ellerinden geleni yapıyorlar. Ki çok da başarılı oluyorlar kimse gerçekleri yazmıyor, çoğu basın mensubu muhabirler menfaatine bakıyor, kim bana bir kaşık çorba ısmarlarsa ben onu yazarım bana mı kaldı Ağrı’nın sorunları diyorlar. Biz ise bu işi gönüllü olarak yapıyoruz, hiçbir çıkar, menfaat gözetmeksizin gittiğimiz haberlerde bile yol paramızı dahi kendimiz ödüyoruz, kimseden 5 kuruş talep etmiyoruz çünkü biz bu işi severek ve dürüstlük doğrultusunda yapıyoruz. Ağrı’da herkes sustu biz susmadık, Ağrı halkına gerçekleri yansıttık ve bu yüzden Ağrı’da doğruları yazan tek gazeteci ünvanını taşıyorum. Bundan dolayı mutluluk duyuyorum. Halk her sorununda bizi arıyor sizden başka bunu yazacak bir gazeteci yok diyor, bu bize yetiyor. Biz gerçekleri yazdık susturulmak istendik, susmadık davalık olduk biz Ağrı’nın sorunlarını her zaman yazmaya devam edeceğiz" dedi.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder