9 Mayıs 2013 Perşembe

Qazka Köyünde Tarihi Kalıntılar Bulundu


 Zêtka (Eleşkirt) Qazka (Gökçayır) köyünde yeni yaptığı evinin yanına iş makinasıyla tuvalet kuyusu açmak isteyen Enver Ayaz,(76)çalışma yapılan yerde büyük bir gürültüyle toprağın 3 metre derinliğinde 3 metre uzunluğunda 2.90 metre genişliğinde büyük bir çukur oluştu.
Hemen iş makinasını durdurdum alt zemin toprak dolmuştu ama kenar duvarların çok güzel bir işçilikle örülü olduğunu gördüm .Kazı Esnasında köylüler başımıza toplanmıştı. Tahsiyon bir hayli yükselince jandarmaya haber verdik ,gece yarısı jandarma gelip tutanak tuttu bize imzalattılar.İki gecedir nöbet tutuyorum başıma bela oldu diyen ev Sahibi Enver Ayaz yetkililerden yardım istiyorum define avcıları artık buraları rahat bırakmaz diye korkusunu belirtti.

Enver Ayaz üç yıl önce bir akrabasının ahır temelinde tepsi ,ördek ufak tefek zincirler bulduğunu köye gelen seyyar satıcılara birkaç tane bardak karşılığında takas ettiklerini söyledi.Ayaz 80 li yıllardada aynı köyde bir temel kazısında akrabalarım bazı eşyalar buldu demekki biz tarihi bir mekan üzerinde yaşıyoruz diye düşünüyorum dedi.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder