27 Ağustos 2013 Salı

Doğubayazıt'ta Anadilde Eğitim ve Okullarda Okutulan 'And'ın Kaldırılması İçin Dilekçe Verdiler

Ağrı'nın Doğubayazıt ilçesinde de, anadilde eğitim hakkının verilmesi ve okullarda 'And'ın kaldırılması için Doğubayazıt İlçe Eğitim Müdürlüğü'ne dilekçe verildi.


Dengê Agirî Haber Sitesi

Edindiğimiz bilgilere göre: Ağrı'nın Doğubayazıt ilçesinde de, BDP Doğubayazıt İlçe Örgütü öncülüğünde toplanan kitle anadilde eğitim hakkının verilmesi ve okullarda "And”ın kaldırılması için Doğubayazıt İlçe Eğitim Müdürlüğü'ne dilekçe verildi.

BDP Doğubayazıt İlçe Eş Başkanı Cemil Rızaoğulları, Kürd halkının yıllardır verdiği mücadelenin bir parçasının da anadilde eğitim olduğuna dikkat çekerek, "Başbakanın 'anadilde eğitim gündemimizde yoktu demesi' sürece yaklaşımını göstermektedir. Eğer bu ülkede barış ve kardeşlik temelinde bir arada ve eşitçe yaşamak isteniyorsa Kürtçe'nin resmi dil olarak anayasal güvence altına alınması ve tüm okullarda anadilde eğitim yapılması ve ırkçı 'Andımız'ın kalkması gerekir" dedi. Rızaoğulları, açıklamasının devamında ise "En etkili ve başarılı yöntem anadilde eğitimdir. Bir saatlik Kürtçe dersin kabul edilmeyeceğini ilkokuldan üniversiteye kadar eğitimin Kürtçe yapılmasını talep ediyoruz" diye konuştu.

Açıklama ardından dilekçeler bir heyet tarafından İlçe Eğitim Müdürlüğü'ne teslim edildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder