23 Nisan 2013 Salı

Taşlıçay Eğitim-Sen'den Basın Açıklaması


Taşlıçay Eğitim-Sen İlçe Temsilciliği basın açıklaması yaptı. Açıklamayı İlçe Temsilcisi Kemal Kürkçü Taşlıçay Eğitim-Sen adına yaparak adaletsizliğin önüne geçmek istediklerini belirtti.


Kürkçü yaptığı açıklamada; “Bu açıklamayı bir eğitim sendikası olarak son zamanlarda İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nde gerçekleşen bazı uygulamalardan dolayı yapıyoruz. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nün üst kadrolarında görevlendirmelerle bazı kadro değişiklikleri yapıldı. Bu görevlendirmelerin başka amaçlar doğrultusunda gerçekleştiği iddia ediliyor. Şube Müdürlüklerinin birine Eğitim Bir-Sen ilçe temsilcisinin görevlendirilmesi diğerine ise kısa bir süre önce Türk Eğitim-Sen’den istifa edip Eğitim Bir-Sene geçen bir şahsın getirilmesi bu iddiaları doğruluyor gibi…

Bu da biz Eğitimcileri düşündürüyor.Görevlendirmelerin Eğitim ve Öğretimin kalitesini artırmaya yönelik yapılması beklenirken yapılanlarla gelen yönetimlerin birbirinin devamı olduğunu gördük. Bu yönetim değişikliği öğrencilerimizin yararı doğrultusunda mı yapıldı? Yoksa birilerine torpil geçmek için mi yapıldı? Hangi kriterler baz alınarak bu görevlendirmeler yapıldı. Yaklaşık iki yüz elli eğitimci Taşlıçay da görev yapmaktadır. Bu eğitimcilerin içinden neden şube müdürleri hep Eğitim Bir-Sen denilen sendika üyelerinden seçilmektedir. Bu yeni yönetim adeta iddiaları doğrular gibi ilk meyvelerini verdiler. Eğitim Bir-Sen’den istifa eden bir öğretmeni şube müdürlerinden biri telefonla arayarak hesap sormakta, istifa eden bir diğer öğretmen ise Milli Eğitim Müdürlüğü makamına çağrılarak yine yeni yönetim tarafından sorgulanıyor. Şimdiden görünen o ki bu yeni yönetim de kendi görevlerini bırakıp başka işlerle uğraşmaktalar. Eğitim-Öğretimi aksatan sorunları ortadan kaldıracaklarına, kendileri aksatıyorlar. Öğretmenleri arayıp ya da makama davet edip Eğitim-Öğretim hakkında bilgi alacaklarına sendika değiştirdikleri için hesap soruyorlar. Taşlıçay Eğitim-Sen İlçe Temsilciliği olarak bu yönetimi kendi vazifeleri ile ilgilenmeye davet ediyoruz. Bu açıklama bir uyarı mahiyetinde olup ve aynı zamanda bir suç duyurusudur. Yetkili ve ilgili kurumların gereğini yapacaklarını ve hesap soracağını umuyoruz. Biz bir eğitim sendikasıyız. Genelde tüm sorunlara, özelde ise eğitim konularına duyarlıyız. Bizim korkumuz eğitim sistemimizin ilkeler ve değerler üzerine değil de çıkar ilişkileri, ihaleler ve siyasi hesaplar üzerine kurulmasıdır. Bizler Çocuklarımızın ve gençlerimizin geleceğinin çıkar çatışmalarına ve bireysel hırslara kurban gitmesine göz yumamayız.” Şeklinde konuştu.

Taşlıçay Eğitim-Sen İlçe Temsilciliği

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder