18 Eylül 2013 Çarşamba

Ağrı ve Erzurum'dan Rojava'ya yardım

Erzurum ve Ağrı'da BDP Erzurum il ve ilçe örgütleri tarafından Rojava'ya uygulanan ambargoya karşı başlatılan yardım kampanyası sonucunda toplanan gıda ve ilaç yardımları Rojava'ya ulaştırılmak üzere yola çıkarıldı.


ERZURUM/AĞRI - Erzurum'da BDP il ve ilçe örgütleri tarafından sınır kapılarının kapatılmasıyla Rojava halkına uygulanan ambargo nedeniyle yaşanan gıda ve ilaç sıkıntısına karşı başlatılan yardım kampanyasında 15 günlük çalışmada 22 ton gıda yardımı toplandı. Erzurum'da Mahallebaşı semtinde toplanan yardımlar kamyonlara yüklenerek Rojava'ya ulaştırılmak üzere Mardin Nusaybin Belediyesi'ne teslim edilmek için yola çıkarıldı. Rojava için oluşturulan yardım komisyonunda bulunan Burhan Özel, her zaman Rojava halkının yanında olacaklarını dile getirdi. BDP Tekman İlçe Örgütü Başkanı Selman Sarıkan ise, Rojava'ya yardım amaçlı başlatılan kampanya çerçevesinde Tekman halkının traktör ve zor şartlarda patikalardan topladıkları yardımları kendilerine ulaştırdıklarını belirterek Rojava halkı için yapılan her çalışmanın onur verici olduğunu söyledi. Kampanya çerçevesinde toplanılan yardımlar yine halk tarafından kamyonlara yüklenerek gönderildi.

Ağrı'da da Rojava halkı ile dayanışmak amacıyla başlatılan yardım kampanyası kapsamında BDP Patnos İlçe Örgütü ve Patnos Belediyesi tarafında toplanan 50 koli tıbbi malzeme ve ilaç yardımı Rojava'ya ulaştırılmak üzere Diyarbakır Eczacılar Birliği'ne gönderildi. Toplanan yardımlar hakkında bir açıklama yapan Patnos Belediye Başkanı Mahmut Yıldız, Rojava halkının yalnız olmadığını ve tüm Kürtlerin Rojava için seferberlik etmelerini gerektirdiğini söyledi. Rojava'ya yardım kampanyalarına devam edeceklerini belirten Yıldız, Rojava halkıyla dayanışmaya ihtiyacı olduğunu ve Rojava halkını bu konuda yalnız bırakmayacaklarını dile getirdi.

DİHA (Dicle Haber Ajansı)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder