14 Nisan 2011 Perşembe

İhsan Nuri Paşa: Anı

Savaştan önce Türk süvarilerinin kumandanı Albay Ferhat Bey, Bana (İhsan Nurî Paşa) haber göndererek 'Niçin savaşçılarımızı kırdıyorsunuz? Gelsin , ikimiz vuruşalım ! Hangimiz ölürsek savaş bitsin!' demişti.
Bende ona cevaben: 'Eğer içimizden birinin ölümü ile savaş bitecekse ben hazırım.
Fakat sen halen biz Kürtlerin Türklerle ne için savaştığımızı anlayamamışsın!
Biz Kürt Ulusunun Bağımsızlığını istiyoruz .
Eğer devletiniz bunu kabul ederse savaş bitmiş olur.
Ama yinede , eğer biri ile düello etmek gerekiyorsa, seninle değil Türk ulusunun lideri (Atataürk) ile ederim,
Çünkü ben Kürt ulusunun temsilcisiyim.
Kaldıki yinede acele etme ! nasıl olsa her zaman karşı karşıyayız.
Bir gün mutlaka savaş meydanında birbirimizi ziyaret ederiz ! demiştim....

O bilmiyorki Ben ölürsem bile Kürtler içerisinden benim gibi, hatta benden üstün binlerce insan, Kürt hakkını Türklerden alana kadar savaşmaya hazır bulunuyor.


(Ağrı dağı isyanı sayfa 51:
AĞRI'NIN FEVKALEDE KUMANDANI İHSAN NURİ PAŞA)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder