13 Nisan 2011 Çarşamba

Ağrılı İmamın Zebra Ve Eşşek hikayesi

Ağrıda yaşadığım zaman, ilçe garajında diyadinden gelecek olan bir emaneti bekliyordum, bir amcayla tanıştım…
sohbet ediyorduk, amca imam, dört dil biliyordu (Kürtçe, Türkçe, Arapça, Farsça)
Baktım çok bilgili ve hayat tecrübesi var bir soru sordum Dedim:
Mela insanlar niye başka halklara özeniyor ?
Niye olduğu gibi olmuyor ?
Mesela bir Kürt neden Türk gibi olmaya çalışıyor ?

dedi cevabını bir meseleyle verecem:

Vakti zamanında, bir Eşşek varmış Zebralara çok özeniyormuş
Hep onlar gibi olmaya çalışıyormuş
Sonra gitmiş Eşşeklerin kralı ile konuşmuş, demiş:
Ben Zebra olmak istiyorum, Ne olur bana yardımcı ol.
Zebra olmanın bir yolunu göster
Kralda git kuyruğunu biraz kes der
Eşşek hemen gider kuyruğundan biraz kestirir
Koşa koşa kralın yanına geliyor
Diyor Zebra oldummu şimdi ?
Kral hayır diyor,
Şimdide git kulaklarının ucundan biraz kes
Eşşek hemen gidip kulaklarından biraz kestiriyor
Kralın yanına gelip, "oldumu " diyor
Kral yok olmadı,
Bu seferde git biraz kıllarını kestir
Eşşek, hemen gidip kıllarını kesiyor
Kralın yanına geliyor,
Diyor ben her şeyi yaptım neden Zebra olamadım ?

Kral diyor sen ne Zebra olabildin nede Eşşek kalabildin
Sadece rezil oldun, hadi defol git.
Bizi beğenmeyenlerin bizim aramızda yeri yok.

Sonra amca devam etti, dedi: yeğenim o Türklere özenenler hiçbir zaman ne türk olabiliyorlar
Nede kürt kalabiliyorlar,
Tek oldukları şey rezil olmak.

13 ocak 2011
Gurzo Agirî

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder