27 Ağustos 2011 Cumartesi

Tarihten



Bu fotoğraf benim bilgisayarımın duvar kağıdıdır

ne zamanki bu fotoğrafa baksam, Ağrı isyanları aklıma geliyor
dedelerimizin bağımsızlık için verdiği büyük bedelleri, yaptıkları büyük kahramanlıkları düşünüyorum.
düşmanı bu topraktan kovma mücadellerini düşünüyorum,
o imkansızlıklardaki büyük başarıları düşünüyorum,
dağ başında çıkartılan agirî ve gaziya welat gazetelerini düşünüyorum,
agirî marşını ve bayrağını
ihsan nuri paşayı, biroyê hesikê têlî ve ferzendê silêmanê ehmedi
ve binlerce şehidi düşünüyorum
adanada asılıpda isimleri hala açıklanmayan 44 ağrı liderini düşünüyorum
acaba kimdi onlar?
sürgünleri düşünüyorum
acaba sürgün edilen binlerce aile ağrıyı hatırlıyor mu ?
yada çocukları ağrılı olduklarını biliyorlar mı ?
katliamları, kırımları, talanları
ve büyük zulümleri düşünüyorum
yakılan köyleri
kesilen başları
ve herşeye rağmen boyun eğmeyip ölenleri
mezarları belli olmayan savaşçı ve önderleri
işte hepsini bu resimde düşünüyorum
bu resim beni alıp götürüyor.

Agirî Ararat.



28.08.2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder