5 Eylül 2014 Cuma

TANK DA GELSE, TOP DA GELSE O ANITI YIKACAĞIZ

Ağrı Belediye Eşbaşkanı Sakık, kentteki hava anıtına tepki göstererek, "Kürdün gözünün içine sokarak, o pervaneyi oraya dikersen, valla ben o anıta saygı duymam. Araştırıyoruz, yetkim olursa aynı anda yıkarım" dedi.


AĞRI – Ağrı Belediye Eşbaşkanı Sırrı Sakık, Hava Şehitleri Anıtı'na (abide) ilişkin, "Bu acıları sen getirip, Kürt'ün gözünün içine sokarak, o pervaneyi oraya dikersen, valla ben o anıta saygı duymam. Benim görevim, yetkim, araştırıyoruz. Yetkim olursa aynı anda yıkarım" dedi.

Sakık, belediye binasında yaptığı açıklamada, Abide Meydanı'nda bulunan Hava Şehitleri Anıtı'nın 1926'larda Ağrı İsyanı'nda düşen uçakların pervanesi olduğunu söyledi.

Buna dair, elinde resim ve fotoğraflar olduğunu söyleyen Sakık, "Şimdi onlar, diyorlar ki 1929. Doğru değil. Benim elimde resimler ve fotoğraflar, hepsi var. Ben ezbere konuşmam. Bunlar 1926'daki anıtı getirip, oraya koyuyorlar. O resimler var, 1926'daki" diye konuştu.

Sonra tepkilerden dolayı tarihin 1929'a çevrildiğini savunan Sakık, "İki tane pilot İran'a giderken, İran Şahı'nın düğününe. Şimdi bakın dünyada iki tane askeri pilot, bir özel uçağa binip, bir düğüne gidiyor. Yalan söylüyorsunuz bari hiç olmazsa yalanınıza bir kılıf uydurun. Böyle bir yalan olabilir mi? Bu, düşen uçakların pervaneleridir" ifadelerini kullandı.

‘AĞRI HALKINDAN DA ÖZÜR DİLENMELİ’ 

Merkezi hükümetin Ağrı halkından özür dilemesi gerektiğini belirten Sakık, şunları kaydetti:

"Nasıl ki gördünüz bugün mesela sayın Cumhurbaşkanı diyor ki 'Dersim'deki olup bitenlerden dolayı Kürt halkından, Dersim halkından özür diliyorum' diyorsa bütün geçmişte yaşanan acılardan en büyük acı burada yaşanmıştır. Bu acıları sen getirip, Kürt'ün gözünün içine sokarak, o pervaneyi oraya dikersen, valla ben o anıta saygı duymam. Benim görevim, yetkim, araştırıyoruz. Yetkim olursa aynı anda yıkarım. Merkezi hükümet çıkıp nasıl Dersim'de bu konuda halktan özür dilemişse, çıkıp derhal anıtı sit alanından çıkarmalıdırlar ve Ağrı halkından özür dilemelidirler. Barış böyle sağlanır."

'TANK DA GELSE, TOP DA GELSE...'

Sakık, "Barış getirip sen Mahsun Korkmaz'ın büstünü yıkıyorsun, Türk halkının bilmem değerleri diyorsun. Kürt halkının değerleri yok mudur? Türk halkının hassasiyetleri var da Kürt halkının hassasiyeti yok mudur? Aynı anıtı getirip oraya dikip, aynı pervaneyi getirip oraya diktiğinde vallahi bu sizin bugünkü sürdürdüğünüz barış projesiyle örtüşmeyen şeydir" diye konuştu.

Sorunları uzlaşarak çözmek istediklerini ifade eden Sakık, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bütün değerleri yan yana yaşatmak gibi bir derdimiz var. Anıtla ilgili bu konuda beni hiç kimse ikna edemez. Tank da gelse, top da gelse, benim hareketim de çıksa dese bu yanlıştır. Ben bu söylediklerimin arkasındayım. Bu isyan etmemiz için yeterli bir nedendir. Benim aslı kastım budur.”

1 yorum:

  1. Aslen ve neslen fılle olan yani Muşlu bir Ermeni olan Sırrı Sakık şimdi nerede arkadaşlar??Bu olayları bizzat yapan CHP içinde..bu kaypaklara para ve itibarı kim verirse onun davulunu çalıyorlar.Neden başka bir yer değilde neden Ankarada yaşıyor??Kardeşi Şemdin Sakık ise Diyarbakır cezaevinde yatıyor.Öcalanla ilgili kitaplar yazıyor.Kardeşi Şemdine göre ise Öcalan kamplarda binlerce Kürt kızının zorla ırzına geçti..İşte kitapları ortada.İşte buyurun APO adlı kitabına bakın.Bu kahpelerin kanı şeytan kanı.Asla güvenilmez ve inanılmaz.

    YanıtlaSil