11 Aralık 2013 Çarşamba

AKP’li Başkanın İmzası Var Ama Haberi Yok!

Doğubayazıt ilçesinde çok sayıda yurttaşın bilgileri dışında “AKP üye” yapıldığı ortaya çıktı.

AKP'nin “sahte üyelik” skandalı devam ediyor. Ağrı'nın Doğubayazıt ilçesinde bilgileri dışında AKP’ye üye yapılan yurttaşlar duruma tepki gösterirken, üyelik formunda imzası bulunan AKP Doğubayazıt İlçe Başkanı Sena Geçit, “Üyelik formunda imzam var, ama ben de tam olarak bilmiyorum. Benden önce yapılmış olabilir” dedi.


Doğubayazıt ilçesinde çok sayıda yurttaşın bilgileri dışında “AKP üye” yapıldığı ortaya çıktı. 2014 yerel seçimleri için BDP’den Doğubayazıt Belediyesi meclis üyeliğine başvuru yapmak isteyen Halit Oral isimli yurttaş, AKP’ye üye olduğunu öğrendi. Durumun düzeltilmesi için AKP İlçe Örgütü’ne giderek yaşanan durumun düzeltilmesini isteyen Oral, kendisi dışında Fevzi Alkan adlı yurttaşın da AKP’ye üye yapıldığını öğrendi.

Cezaevinde olan yurttaş AKP’ye üye yapılmış!

Üyeliğinin yapıldığı dönemde cezaevinde olduğunu belirten Halit Oral, AKP’nin Doğubayazıt’ta tabela partisi olduğunu ifade ederek, “Bundan bir ay önce BDP’den belediye meclis üyeliği için başvurdum. Fakat 2008 yılından itibaren AKP’ye üye olduğumu öğrendim. Üyeliğim cezaevinde olduğum sırada olmuştur. Biz bunu son günlerde öğrendik. Elimizde belgelerde var. Üyeliğimizi iptal ettirdik. Habersiz olduğunu onlara kanıtladık. Bunu yapan şahıslar hakkında suç duyurusunda bulunacağız” dedi.

‘AKP Doğubayazıt’ta tabela partisi’

2014 yerel seçimlerinde AKP’nin Doğubayazıt’ta şansı olmadığından dolayı bu tür sahte üyeliklere başvurduğunu belirten Oral, “AKP’nin zaten burada hiç şansı yoktur. AKP Doğubayazıt’ta tabela partisidir. Bilinçli olarak halkın içinde yanlış algılara yol açmak istiyorlar. AKP’nin hiçbir şansı olmamasına rağmen insanları zorla haberi olmadan üye yapıyor. Bu da ahlaki bir durum değildir, çirkin bir olaydır. Hiçbir siyasi parti ahlakına sığmayan bir şeydir. AKP’nin nasıl bir parti olduğunu bütün Kürt halkı biliyor. Genelde parti yöneticileri, yurtsever arkadaşları, şehit ailelerini habersiz olarak üye yapmışlar” diye konuştu.

‘Bu ahlaksızlığı kabul etmiyoruz’ 

AKP’ye üye yapılan ve durumun düzeltilmesi için AKP Doğubayazıt İlçe Başkanı ile görüştüğünü, AKP’li başkanın kendisinin de üyelikten haberdar olmadığını ileri sürdüğünü belirten Fevzi Alkan adlı yurttaş, “Halit arkadaşın sahte üyeliğinin öğrenince AKP’liler tarafından benim de üye olduğum söylenmiş. AKP İlçe Başkanı ile görüştüm. Bu durumdan kendisinin de haberi yok. Ama nasıl oluyorsa, üyelik kaydı altında kendisinin de imzası var. Bu büyük bir terbiyesizliktir. Bunu yapanları kınıyoruz. Gereken tüm mercilere başvuracağız. Daha önce TUHAYD-DER’de başkanlık yaptım. Bunlar bilerek yapılmaktadır. Bizi karalamak için yapılmaktadır. Seçimlerin yaklaşması ile birlikte bu kirli oyunlara başvurmuşlardır. Bizler hiçbir şekilde bu ahlaksızlığı kabul etmiyoruz. Yıllardır bizi inkar eden bir zihniyetin partisine nasıl üye oluruz. Onca bedeli kendi kimliğimizi kabullendirmek için verdik. Bu haklı mücadelemiz boşa çıkarmaya çalışıyorlar” dedi.

‘İmzam var ama haberim yok’

Yapılan sahte üyeliklere ilişkin görüştüğümüz AKP Doğubayazıt İlçe Başkanı Sena Geçit ise, üyeliklerden sonradan haberdar olduğunu iddia ederek, “Bize söylendikten sonra farkında olduk. Bu tür üyelikleri bulunan 3-4 kişi daha olabilir” dedi. Üyelik formunda kendisinin imzasının bulunmasına Geçit, “Üyelik formunu ben de tam olarak bilmiyorum. Benden önce yapılmış olabilir. Ne şekilde olduğunu ben de bilmiyorum” diye belirtti.

ERCAN ÖZHAN - DİHA 




1 yorum:

  1. Bazîdliyim sîzîn bu yazinizi okudum ve cumhurîyet başsavciligi linkinden baktim beni de 2011/1 doneminde uskudarda aktif adalet ve kalkinma partisi uyesi olarak gostermişler ve ben asla basvurmadigim ve başvurmayacagim halde. Nasil silebiliriz acaba?

    YanıtlaSil