18 Mart 2013 Pazartesi

Üreticiler Doğubayazıtlı yazılım uzmanının peşinde


Ağrı Doğubayazıtlı genç yazılım uzmanı Edip Kaya, cep telefonlarında kullanılmak üzere dünyada ilk kez Kürtçe yazılım yaptı.


Dünyanın önde gelen cep telefonu üreticileriyle görüşen ve Kürtçe yazılımın yeni üretilen telefonlara da yüklenmesi yönünde çalışmalarını sürdüren Edip Kaya, “Cep telefonlarında; İngilizce, Rusça, Almanca, Fransızca, Macarca gibi onlarca dil seçeneği var. Yaşayan bir dil olarak kabul edilen Kürtçe neden cep telefonlarında yok diye düşünmemek elde değil. Ben de bu noktadan hareketle, tamamen bütün kodlarını kendim oluşturduğum Kürtçe bir yazılım geliştirdim. Kendi kullandığım telefonlarda test ettim ve halen de çok rahatlıkla kullanabiliyorum. Bu yazılımın patenti tamamen bana ait. Nokia, Motorola, İphone gibi önde gelen cep telefonu üreticileriyle temasa geçtim. Yazılımımı incelediler ve yeni üretecekleri telefonlarda kullanmaya sıcak bakıyorlar.” dedi.

Roj İletişim ve Teknik Servis Firmasının Sahibi olan genç yazılım uzmanı Edip Kaya, kısa bir süre içerisinde telefon üreticilerinin Kürtçe yazılımı da cep telefonlarına ekleyeceklerini düşündüğü söyledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder