29 Mayıs 2012 Salı

Gerilla Jehat Patnos'da sloganlarla sonsuzluğa uğurlandı


AĞRI - Muş'un Varto kırsalında yaşanan bir çatışmada yaşamını yitiren HPG gerillası Erhan Serhat'ın (Jehat Agıri) Ağrı'nın Patnos İlçesi'ne bağlı Gençali Köyü'nde binlerce kişi tarafından sloganlar eşliğinde son
yolculuğuna uğurlandı. Jehat’ın annesi Cedide Serhat, "Başta Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan'ın ve gerillalarının başı sağ olsun. Ben bu mücadelede 6 erkek çocuğumu verdim, vermeye de devam edeceğim. Ben çocuklarımla gurur duyuyorum, çünkü çocuklarım Kürt özgürlük mücadelesini veriyorlar" dedi.

Muş'un Varto kırsalında bir haftadır devam eden operasyonlarda çıkan çatışmalarda yaşamını yitiren HGP gerillası Erhan Serhat'ın (Jehat Agiri) cenazesi ailesi tarafından Malatya Adli Tıp Kurumu morgunda alınarak akşam saatlerinde Ağrı'nın Patnos İlçesi'ne bağlı Gençali Köyü'ne getirildi. Cenaze aracı aralarında BDP Ağrı Milletvekili Halil Aksoy, BDP PM üyeleri Yusuf Kaya ve Murat Öztürk, DTK Daimi Meclis Üyesi Mustafa Özer, BDP'li bölge belediye başkanları ve BDP yöneticilerinin de bulunduğu binlerce kişi tarafından Malazgirt çıkışında karşılandı. Onlarca araçlık konvoyla Gençali Köyü'ne getirilen cenaze dini vecibeleri yerine getirildikten sonra omuzlara alınarak köy mezarlığına götürüldü.

Binlerce kişinin katıldığı cenaze töreninde sık sık "Şehîd namirin", "Bijî Serok Apo" ve "Ey şehîd xwîna te li erdê namîne" sloganları atıldı. Jehat sloganlar eşliğinde toprağa verildikten sonra bir dakikalık saygı duruşunda bulunuldu. Ardından konuşan BDP Ağrı Milletvekili Halil Aksoy, Kürtlerin kendi dilleriyle kendilerini ifade etmesinde verilen mücadelenin önemine dikkat çekerek, AKP hükümetinin Kürt sorununun çözümünde samimiyetsiz olduğunu vurguladı.

‘İSLAMİYET ŞEMSİYESİ ALTINDA HER GÜN KÜRT GENÇLERİNİN KANINI DÖKÜYORLAR’

Aksoy'un ardından konuşan gerilla Jehat’ın kardeşi Ekrem Serhat ise, "Bu kardeşimin kına gecesidir" diyerek kimsenin gözyaşı dökmemesini istedi. Serhat, "Başbakan Müslümanlıktan söz ediyor ama İslamiyet şemsiyesi altında da her gün Kürdistan dağlarında Kürt gençlerinin kanını döküyor. Bu mu onun İslamiyet'i, insanlarımızın bundan ders alması lazım. Kürdistan dağlarında her taşın altında bir Kürt gencinin kanı akıtılmış" diye konuştu.

‘BENİM ÇOCUKLARIM KÜRT HALKI İÇİN MÜCADELE VERİYOR’

Törende son olarak konuşan Jehat’ın annesi Cedide Serhat ise, "Başta Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan'ın ve gerillalarının başı sağ olsun. Ben bu mücadelede 6 erkek çocuğumu verdim, vermeye de devam edeceğim. Şu anda 4 çocuğum cezaevinde. Bir çocuğum hala PKK saflarında. Ben çocuklarımla gurur duyuyorum, çünkü çocuklarım Kürt özgürlük mücadelesini veriyorlar" dedi.

Törenin ardından kitle Jehat ailesinin evinin önünde kurulan taziye çadırını ziyaret etti.

ANF








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder