13 Eylül 2011 Salı

Ağrı: Ahmoyê Meyxwer

Ahmo'yu her gördüğümde hep şu Kürt atasözü aklıma geliyor: Dawiya dewlemendiyê, Xizaniye.
(zenginliğin sonu, fakirliktir)

Ahmo zamanında Ağrının sayılı zeginlerinden biriymiş. Oda babasıda çok iyilermiş. her kese yardım ederlermiş. kimseyi darda bırakmazlarmış. zorda olan herkes onlardan yardım dilermiş.
sonra birşeyler olmuş, durumlara gittikçe kötüye gitmiş ve iflas etmişler.

Ellerinden hiç birşey kalmamış. bir dilenciden bile fakir hale gelmişler. ama Ahmo gururundan dolayı asla dilencilik yapmayı düşünmemiş. Ağrıda anahtarlık, anahtar, tornavida ve Kürtlerin insan vücüdündaki pis kanı emmesi için vücütlarına koydukları Zirî adlı canlıyı satıyor.

Çocukluğumdan beri hep o çok dertli ahmoyu görünce merak ederdim acaba derdi ne ? ama o kadar yıl geçmesine rağmen hala öğrenemedim ve sanırım öğrenemeyecemde.

Ahmo aşırı miktarda alkol tükettiği için kendisine Ahmoyê Meyxwer (şurupçu ahmo) deniliyor.
Ağrıda alkol tüketenler dışlandığı için, ahmo kendi çözümünü bulmuş. alkolü soda şişesine dolduyor ve hiç bir zaman yanında soda şişesindeki malzemesini eksiltmez.



Onu gördüğünüz yerde saygı göstermenizi rica ediyorum, anlatılanlara göre Ağrıda bu insandan daha mert daha dürüst bir insan yokmuş. ama ne yaparsanız ki onunda sonu kötü olmuş, onu anlamak gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder